خطبه های نمازجمعه بابل 3 آذر 1396

خطبه های نمازجمعه بابل توسط حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی  3 آذر 1396

 

خطبه اول

امام عسکری(ع) در سفارشی نسبت به تقوا به جمعی از شیعیان که از آن حضرت(ع) سفارشی خواستند، فرمود که بهترین سفارش دعوت به تقوای الهی است. در امر دین خود ورع بورزید. از مشتبه هایی که با آن رو به رو می شوید، نیز پرهیز کنید و کار را برای رضای خدا انجام بدهید. راستگویی را در همه امور به شما سفارش می کنم. همه شما را سفارش می کنم که در امور امین باشید. هرکسی شما را امین شمرد و مال و مسؤولیتی به شما داد آن را به عنوان یک امانت نزد خود نگه دارید. خواه آن فرد یک انسان شایسته باشد خواه یک انسان فاسدی باشد باید آن را رعایت کنید.

 

سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)

در آستانه شهادت جانسوز امام حسن عسکری(ع) قرار داریم که بعد از آن حضرت مسؤولیت امامت برعهده امام عصر(عج) خواهد بود. این دو مناسبت فرصتی برای اینکه در ارتباط با امام عصر(عج) موضوع ها و شبه هایی که احیانا مطرح می شود و سؤالاتی که در ارتباط با امام عصر(عج) طرح می شود، پاسخ داده شود. گاه القائات و شبهاتی که به جامعه القا می شود، باید مورد دقت و توجه قرار گیرد.

مسأله ادامه امامت بعد از امام بعدی از مسائل مورد بحص در میان تشیع بوده است. امامت امام عصر(عج) در سن 5 سالگی بعد از شهادت پدرش تأکیدی است بر واقعیت مهم یعنی استمرار امامت است. در حدیث شریف حضرت فرمود که اگر حجت در روی زمین نباشد، خدا زمین را  با اهلش نابود می کند و از آن چیزی باقی نمی گذارد همین امر است که بعد ازشهادت جانسوز امام عسکری(ع) این امامت در قامت وجود امام عصر(عج) ادامه پیدا کرد. نکته مهمی که در  این رابطه وجود داترد مسأله امامت در قالب مهدویت است. اگر بعد از شهادت هر امامی، امامی دیگرمسؤولیت امامت را برعهده می گرفت. اما امام زمان(عج) به عنوان آخرین امام و هادی امت شناخته می شود. بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع) مسأله تداوم امامت و هم آغازی برای یک مرحله منحصر به فرد یعنی مسأله مهدویت است. راوی می گوید که از امام رضا(ع) پرسیدم که یا امام رضا(ع) آیا شما صاحب الامر هستید؟ حضرت(ع) فرمود که بله اما نه آن صاحب الامری که شما مد نظر دارید، من مهدی این امت نیستم، بلکه مهدی این امت چهارمین فرد از فرزندان است. بنابرای مسأله امامت امام عصر(عج) یک امامت منحصر به فردی است امامتی است که تا به حال نه در قامت هیچ نبی و در قالب هیچ امامی تحقق نیافته است و آن امامت در قالب مهدویت است.

سومین نکته که در این زمینه وجود دارد این است که مسأله مهدویت از زمان پیامبر(ص) مطرح شد و به عنوان موضوعی شناخته شده در میان مسلمین بود و آنقدر حضرت(ص) به موضوع مهدی در میان این امت تذکر داد، که این موضوع برای مردم قابل فهم شناخته می شد. که از جمله موضوعات مسلم در میان مسلمین مسأله مهدویت است. اما متأسفانه فرق مهدویت  در میان شیعه و اهل سنت در این است که آنها به یک مهدی نوعی معتقد هستند می گویند ما معتقد هستیم بر اینکه در پایان نظام خلقت یک مهدی خواهد آمد اما این مهدی چگونه شخصیت و از چه خاندان و دومانی است و چه ویژگی هایی دارد، از نظر اهل سنت پر از ابهام است.  به تعبیر اهل کلام به یک مهدی نوعی اعتقاد دارند نه به عنوان یک مهدی حقیقی . برخلاف این مسأله مهدویت در فرهنگ شیعه و در علم کلام یک مهدی حقیقی است. یعنی یک امام زمانی است که پدرش خانواده اش همه و همه مشخص است و ابهامی در این مسأله دیده نمی شود. عثمان ابن سعید امری که  از جمله روایان حدیث از ائمه معصومین(عج) است می گوید من به محضر امام عسکری(ع) رسیدم در اواخر عمر مبارک آن حضرت(ع) پرسیدم یابن رسول ا…(ص) این روایتی که معروف است که می گوید اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلی از دنیا رفته است. صحیح است؟ حضرت عسکری(ع) فرمود که بله این روایتی است که پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) آن را فرمودند این روایت حق است همانگونه که این روز حق است. سپس گفت که بعد از شما مسؤولیت  این امامت برعهده چه کسی است.؟ امام عسکری(ع) به او عثمان فرمود که فرزند من بعد از من، مسئولیت امامت این امت را برعهده فرزند من محمد(عج) است. او امام این امت و حجت خدا بعد از من بر روی زمین است اما امامت این فرزند من با سایر ائمه معصومین(ع) تفاوتی دارد و آن غیبتی طولانی است. برای انکه افراد نادان نسبت به فرزند من ممکن است سرگردان شوند و به هلاکت بیافتند و در نتیجه کسانی در ارتباط با غیبت آن حضرت سوء استفاده کنند و از غیبت ایشان بهانه ای بگیرند و افراد را به مهدی هایی کاذبی معرفی کنند و یا حتی برای ظهور آن حضرت(عج) زمانی تعیین کنند اما بعد از مدتی که خدای متعال مقرر فرمود امامت و ظهور آن حضرت(عج) تحقق کمی (با غیبت صغری ) یابد. اینها اموری است که در خصوص امام عصر(عج) جلوه پیدا کرده است و بر امامت آن حضرت(عج) و وزانت این امامت افزوده است.

از جمله شبهاتی است که مطرح می شود، مسأله امامت حضرت در دوره خردسالی و شبهه ای است که از گذشته در قالب سؤال و ابهام برای بعضی از افراد مطرح بود. در گذشته نیز از این امر سؤال شد و امروز نیز متأسفانه به عنوان شبهات در بعضی از افراد و اشخاص بیان می گردد. برخی سعی می کنند در امامت آن حضرت(عج) شبهه پراکنی کنند و در امامت آ ن حضرت(عج) ایجاد تردید کنند. از جمله آنها همین امر است که می گویند چگونه یک انسان در سن پنج سالگی به قدرت امامت می رسد؟! در پاسخ این مطلب باید بگویم که اگر یک انسان بخواهد به رشد لازم برای عرصه امامت برسد، نیازمند به گذشت زمان است باید دو دهه بگذرد تا به تدریج زمینه رشد و قابلیت امام را پیداکند! اما خدای متعال آنچنان قوت و قدرتی دارد که می تواند همان ظرفیت امامت را در همان سنین خردسالی در وجود امام ایجاد کندو آن ظرفیت را طی مدت کوتاهی بپیچد و برای این امام این ظرفیت را تحقق ببخشد به گونهای که در سن پنج سالگی وجود مبارک این امام قابلیت برای احراز سمت امامت را پیدا کند و مسؤولیت سنگینی را بعده بگیرد. خدای متعال همین رشد و قابلیت را یک ظرف زمان و ظرف مکانی کوچکتری ایجاد کند. به تعبیر قرآن این امر سابقه در انبیای گذشته داشته است. آنهایی که تعجب می کنند چگونه این آیات قرآن را ندیده اند خدای متعال در خصوص یحیای پیامبر(ع) متذکر می شود. در آیه 12 سوره مبارکه مریم بعد از آنکه زکریا از خدای متعال تقاضای فرزند کرد خدای متعال یحیی را رزق او قرار داد در سن خردسالی در حالی که طفل بود آنقدر قابلیت داشت که مخاطب الهی واقع شود و به او کتاب می دهد و بیان می کند که حکم نبوت را به او دادیم. یا در خصوص پیامبر معاصر حضرت یحیی، که کوچکتر از ایشان بود یعنی حضرت عیسی(ع) هنگامی که مدت کوتاهی از عمرش گذشته بود و هنوز در آغوش مادرش بود هنگامی که در میان بنی اسرائیل آمد مردم به او تهمت زدند که پدر و مادر تو از خاندان شایسته بودند تو چگونه بدون شوهر فرزندی به دنیا آوردی؟ آنگاه حضرت مریم(س) به فرزند خود اشاره کرد که پاسخ آنها را بدهد قرآن کریم می فرماید که هنگامی که این فرزند در آغوش این مادر بود با مردم بنی اسرائیل گفت که من عبدا… هستم همینکه طفلی در آغوش مادر این قابلیت را پیدا می کند و می تواند پاسخ مردم بنی اسرائیل را بدهد، این رشد و قابیلت را که عیسای پیامبر باید دو دهه بر سنش بگذرد برحسب روال طبیعی قابلیت برای نبوت و انجام این سمت را پیدا کند خدای متعال می تواند این دو دهه را طی مدت کوتاهی در وجود عیسی(ع) ذخیره کند و قابلیت نبوت را به جناب عیسی(ع) بدهد که در آغوش مادر بگوید من بنده خدا هستم و او مرا نبی قرار داده است. راوی از امام جواد(ع) پرسید چگونه خدای متعال شما را در نوجوانی به سمت امامت رساند؟ فرمود که هر روز قرآن می خوانی آیا این آیه مبارکه را نخواندی که عیسی(ع) نوزاد و از من کوچکتر بود که به سمت امامت رسید من در سن هشت سالگی به امامت رسیدم، در حالی که عیسی(ع) در سن خردسالی و در گهواره و در آغوش مادر بود به پیامبری رسید. امام رضا(ع) به ابراهیم ابن محمود وقتی از ایشان پرسید که یابن رسول ا…(ص) امام بعد از شما  کیست؟ حضرت امام جواد(ع) را نشان داد. اما سائل امام جواد(ع) را کوچک شمرد و گفت او که یک طفل است. امام رضا(ع) در پاسخ فرمود که هر روز قرآن می خوانی. خدای متعال عیسی ابن مریم را در سن کمتر از سن فرزندم جواد(ع) مسئولیت بر شریعت را به او مرحمت کرد این آیه را می خوانی تعجب نمی کنی و نمی پرسی آنگاه از من می پرسی که چرا خدای متعال امامت را در وجود فرزند تو ذخیره کرده است؟ این امری است که در توانمندی ذات پروردگار متعال نهفته است که میتواند این قابلیت و قدرت را در وجود یک انسانی حتی در سنین خردسالی ذخیره کند.

 

مؤمنین در عصر غیبت امام عصر(عج)

کسانی که در دوران غیبت ولی ا… اعظم هستند، وظیفه بزرگ آنها کسب معرفت  نسبت به آن حضرت(عج) است . هرچه این معرفت قوی تر و به حد یقین برسد، می تواند اینها را به وجود مبارک آن حضرت(عج) متصل کند. پیامبر(ص) از گذشته دور به یاران خود که در خندق، بدر، احد، خندق، تبوک و در جنگ های مختلف شرکت کردند، فرمود که کسانی بعد از شما می آیند که از شما برتر و بالاتر هستند. یاران حضرت تعجب کردند و گفتند که ما در کنار شما بدر و احد را درک کردیم چگونه آن ها از ما برتر هستند؟ و علت این برتری آنها چیست؟ حضرت(ص) فرمود که علت این است که آنها کسانی هستند که پیامبر(ص) را هم ندیدند در عصر امامی هستند که خدا بین آنها و امام عصر(عج) پرده قرار داده است و تنها با تعدادی روایت و نوشته بر روی کاغذ ایمان آورده اند. آنها پیامبر(ص) و امام عصر خود را ندیده اند اما آنچنان باور به وجود امام عصر(عج) دارند که این باورها در وجود آنها قدرت دارد که نمی شود از دل آنها بیرون کشید.

گاهی آیا امام عصر(عج) در پس پرده غیبت است تا خدای متعال زمان و فرصت ظهور آن حضرت را هنگامی که مهیا شد امر به ظهور آن حضرت(عج) کند. از بدو امامت تا زمان ظهور آن حضرت(عج) مسؤولیتی ندارد؟ ابدا؛ بلکه سنگین ترین مسئولیت و مشغول ترین افراد و پر کارترین افراد وجود مبارک ولی ا… العظم امام عصر(عج) است. آن حضرت طی نامه ای به جناب شیخ مفید فرمود که ای شیخ الان بالای قله  ای نشسته ام و تنها و آواره کسی اطراف من نیست و این نامه را از اینجا برای تو می نویسم.. پرکارترین شخصیتی که در نظام خلقت از او پرکارتر و پر منفعت تر دیده نمی شود. از پیامبر(ص) سؤال شد که آیا امام غیبت برای مردم منفعتی هم دارد یا نه؟ حضرت(ص) فرمود که اگر منفعت آن امام برداشته شود نظام خلقت بزرگترین آسیب را می بیند و او به مانند خورشید است. آیا در روزی که ابر جلوی خورشید را بگیرد آیا خورشید وجود و منفعت ندارد و تشعشع و نزول برکاتش از کره زمین و مردم هم برداشته می شود؟ اگر ابر جلوی آن حضرت(عج) را گرفت این  برحسب شرایط طبیعی است اما او به وظیفه و منفعت و برکتش در جامعه انجام وظیفه می کند. امام عصر(عج) فرمود که کوچکترین خبر شما به من می رسد و من بر تمام امور شما احاطه دارم من نسبت به امور شما آگاهم و امور شما را فراموش نکرده ام در تمام صحنه ها و موقعیت ها به یاد شما هستم. حضرت(عج) در کلامی دیگر فرمود که من آخرین اوصیا هستم و به وسیله من است که خدای متعال بلاها و مصیبتهایی که ممکن به سمت شما بیاید را از شما دور می کند. همانگونه که قرآن می فرماید یا رسول ا…(ص) تا تو در میان این مردم هستی من بر آنان بلا نازل نمی کنم، نقش من در میان مردم اینگونه است تا من هستم خدای متعال بلا و مصیبتی که شما را دچاراستیصال و ریشه کنی کند، نازل نمی کند.

 

 

 

خطبه دوم

امام جمعه بابل در ابتدای خطبه دوم نیز به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.

 

اهمیت نماز جمعه در اسلام

خطیب جمعه بابل با اشاره به اهمیت نماز جمعه در اسلام گفت: پیامبر(ص)فرمود که هنگامی که به معراج رفتم در عرش ملائکه ای را دیدم در حالی که بالهای خود را گسترده بودند دعا می کردند و می گفتند که خدایا آنهایی که  در نمازجمعه شرکت می کنند مورد مغفرت خود قرار بده. ما چنین تعبیری را برای نمازهای دیگر نداریم. تنها تعبیری که مبین عظمت و جایگاه نماز جمعه است.

 

شهادت امام عسکری(ع)

امام جمعه بابل با تسلیت سالروز شهادت امام عسکری(ع)، گفت: امام عسکری(ع) پاسدار فرهنگ ارزشمند شیعه بود. فرهنگ پر برکتی که در زمان پیامبر(ص) شکل گرفت و ائمه معصومین(ع) با جان خود از آن حفاظت و سعی کردند این فرهنگ متعالی را نگه بدارند و نگذاشتند خدای ناکرده بادهای زوال متوجه این  فرهنگ شود و زمینه تزلزل آن فراهم شود. امام حسن عسکری(ع) در سن 28 سالگی به شهادت رسید تا بتواند از این فرهنگ متعالی پاسداری کند. شهادت آن حضرت(ع) را به محضر امام عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب و یکایک نمازگزاران تسلیت عرض می کنم.

روز بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع) آغاز امامت امام عصر(عج) در نهم ربیع المولود است. روز بسیار مبارک و ارزشمند است. روزی است که آغاز امامت آن حضرت(عج) آن هم در قالب مهدویت شکل می گیرد. امامتی که هیچ نبی و معصومی در این زمینه از امام عصر(عج) سبقت نگرفته است. مسئولیت بزرگی که همه اولیا به انتظار این امر می نشینند و شایسته است تذکر بدهم و تقاضا کنم از گذشته مرسوم بود که در نهم ربیع در میان خود جشن نهم ربیع می گرفتیم و بعضا در برخی محافل و مجالس گرفته می شد، تقاضا دارم این جشن ها فقط و فقط بوی مهدویت و امامت امام عصر(عج) پیدا کند .

مبادا خدای ناکرده تأکید و استدعا دارم از بعضی خواهران گرامی در مجلسی نروند که بگویند مجلسی خصوصی است و در جشن نهم ربیع به بعضی از افراد و مقدسات مذاهب دیگر جسارت کنند و خدای ناکرده مطالبی و جملاتی به بهانه جشن بر زبان بیاورند و نسبت به سایر مذاهب بی احترامی کنند و بعدا دلشان خوش باشند که ما جشن نهم ربیع گرفتیم. متأسفانه بعضی از افراد هم پشتیبانی هایی هم می شوند و مطالبی را از جاهای مختلف جمع آوری می کنند و در فضیلت این لعن ها و فحاشی هایی بیان می کنند.  بعضی از این مجالس به عنوان مجلس خصوصی برپا  می شود. بعدها که فیلم ها و صدای اینگونه مجالس بیرون می آید و می گویند که تعجب می کنیم جمع ما که خصوصی بود! با انتشار این گونه مجالس بعضی از گروهک های خبیث و آلوده منتظر این صحنه ها هستند می گویند کم رهبرتان در هفته وحدت شما را به وحدت دعوت می کند و آنگاه به مجلس خصوصی خود می روید و آنجا لعن کردن افراد را شروع می کنید. این فیلم و و صداها نیز مدرک است. تقاضا می کنم به دست خودمان تیشه به ریشه این فرهنگ نورانی نزنیم. به نام دین و اسلام و محبت به اسلام و مسلمین گاهی بعضی از صحنه ها را به راحتی انجام می دهیم، اما تاوان  این کار شما را دیگران پس می دهند. تاوان این کار شما را شیعه در پاکستان و افغانستان و دیگر نقاط جهان پس می دهد و مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. جای تأسف است. از یکی از مناطق پاکستان به نام پاراچنار را مدتی قبل تصویری دیدم که شیعیان آن جا با فشار سنگین در محاصره کامل تکفیری ها قرار داده اند.

اخیرا عد از این فردی که به عنوان رییس ستاد ارتش پاکستان منصوب شد، مقداری به گروهک های تکفیری فشار آورد تا فضا را مقداری برای شیعیان باز کند. سر و پا و دست و پای این شیعیان را می برند و عکس آن را نیز منتشر می کنند. وقتی از آنها می پرسند که چرا این کارها را می کنید می گویند شما به صحابه پیامبر(ص) جسارت می کنید. یکی از بهانه های جریان خبیث تکفیری که تفکر آنها برقرار است، همین دست مسائل است. با این امور (جاهلانه) به آنها مجال ندهیم. مشتی از وهابی های داخل کشور می گردند و این فیلم ها را جست و جو می کنند من به عینه دیدم که آنها این فیلم ها را می بینند و می گویند که شما چرا جسارت می کنید می گوییم که ابدا اما آنها فیلم و مدرک می آورند و می گویند این فیلم از فلان محفل است که به نام نهم ربیع جشن گرفتید و این خلیفه و آن صحابی را لعنت می کنید. همانگونه که در گذشته در نهم ربیع به نام امامت مولا و آقایمان امام عصر(عج) جشن می گیریم تمام آن جشن ها باید به نیت آن حضرت(عج) و آغاز امامت سنگین آن حضرت(عج) باشد تا خدای متعال بر نصرت و عزت وجود مبارک آن حضرت(عج) بیافزاید.

 

 

هفته بسیج

فرا رسیدن هفته بسیج  را به همه بسیجیان گرانقدر و رهبر معظم انقلاب و خدمتگزاران این نهاد ارزشمند تبریک و تهنیت عرض می کنم. در میان نهادها و نیروی مقاومت جهانی که در مقابل استکبار ایستاده اند و همچنان می ایستند هیچ نیرویی مهم تر، با ارزش تر و با قداست تر از نیروی بسیج نداریم. انصاف قضیه این است که همه کسانی که کارنامه این نیروی خدمتگزار و ارزشمند را رقم زدند و بررسی کردند دیدند که زحمات و تلاش ها و برکاتی که این نیرو از خود به یادگار گذاشت ، بسیار کم نظیر است این ارزشمندترین صحنه ای که در تاریخ این کشور سابقه ندارد و نخواهد داشت. نفس این خدمت ها برخواسته از متن دین و مکتب است. اگر بسیجی ما اقدام به این امر می کند و در صفوف بسیج با نام بسیجی انجام وظیفه می کند این وظیفه اش برخواسته از متن مکتبی است که پیامبر(ص) از اولین روزی که اسلام و ایمان را به این مردم عرضه کرد بعد از نماز صبح رو به احد کرد و به اینها فرمود که به من خبر رسید ابی سفیان در این نزدیکی است بروید مجهز شوید که خدا شما را رحمت کند و صداقت خود را در ایمان نشان دهید.

بسیج یعنی همین یعنی یک نیروی آماده و مستعد یعنی یک نیرویی که از قبل ایمان در وجودش متبلوراست و تنها با یک فرمان و بلافاصله در تمام صحنه ها خودش را حاضر در اینگونه موقعیت ها می کند. بسیج برخاسته از متن مکتب است نه با یک سفارش و یک فرمان اداری؛ ابدا. یک نهادی که با مکتب و دین و ایمانش در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده است. عنصر دیگر بسیج ما حضور در همه صحنه ها است. هر صحنه ای که به وجود او نیازمند است این نهاد ارزشمند آماده و هوشیار است.

دوران دفاع مقدس در هرصه ها ی جنگ بعد از آن در سازندگی و عرصه علمی و بسیاری از خدمات ارزشمندرا به جامعه انجام دهد.  که هنوز هم این خدمات ادامه دارد. این خدمات است که زمینه بقای کشور را فراهم می کند و می تواند عزت این ملت را تضمین کند در سایه همین خدماتی است که ما امروز این برکت ها را شاهد هستیم. در پی زلزله سنگینی که اتفاق افتاد بخش مهمی از خدمات به زلزله زدگان مربوط به همین عزیزان بسیجی است که هرجا که به حضور آنها نیاز است، حساسیت و مسئولیت در برابر سرنوشت اسلام و انقلاب نشان می دهد. و اجازه و مجالی نمی دهند خاری به پای اسلام و انقلاب برود. این نیرویی که حاضر است، جان، سلامتی، زن و فرزند و اموال خود را فدا کند اما  حاضر نیست خاری به پای اسلام و به پای انقلاب برود و یا اینکه نگرانی و گره ای بر ابروی رهبر معظم انقلاب بنشیند. این نگرانی ها او را ناراحت می کند. حاضر است برای اینکه ابروی رحمت معظم گشاده شود و ایشان را خوشحال کند . تمام موانع را از پیش پای اسلام وانقلاب بردارد به حق این نیرو برای انجام این امور حاضر به همه گونه جانفشانی است. علاوه بر این امور بسیح  عنصر مجاهد است و کار جهادی را هر جا که انتظارآن می رفت حضور می یافت و این دسته از عزیزان سعی کردند در این امر جهادی شرکت کنند. یاد و خاطر همه آنهایی که در این زمینه با این نیت خالصانه انجام وظیفه کردند، را گرامی می داریم. هر  یک از اصحاب سیدالشهداء(ع) که به شهادت می رسیدند بالای سر آنها می رفت و می فرمود که شما رفتید به وظیفه عمل کردید ما هم جایگزین شما بعد از شما به شما می پیوندیم. آنها که رفتند و صدق نیت و ایمان خود را در شهادت تجلی  بخشیدند ما بقی هم آماده هستند. همانگونه که شهدای مدافع حرم نشان دادند در این رابطه که حاضر در صحنه هستند. نگران هستیم که مبادا بسیج ما دچار بی تحرکی شود. از جمله نگرانی هایی که دارم و مکرر در پایگاه و مراکز بسیج می بینم بی تحرکی است این بی تحرکی سبب نگرانی است. آن  نیروی خود جوشی که یک روزی از آن به عنوان نیروی بی ترمز یاد می شد، امروز خدای ناکرده خودش دار برخی تکلفات اداری شود آن تحرک و نشاطی که باید در این مجموعه دیده شود از خود نشان ندهد این یک خسارت بزرگی است. بسیج همواره یک جریان است نه یک نهاد اداری! این جریان باید همواره ادامه یابد و نگذارید خدای ناکرده به سکون تبدیل شود. بزرگترین برکت این نهاد این بود که الگو برای همه کسانیکه از این مدل بسیج استفاده کردند، شد و ثمرات و برکات آن این بود که موجب شکست داعش شد .  این جریان خبیث ، لعین، جانی و جنایت کار کم نظیری را تفکر بسیجی انجام داد. افراد و اشخاصی جریان تکفیری و گروهک هایی مانند داعش و گروهک های دیگرآنقدر قدرت یافتند که دولت تشکیل دادند. خانم کلینتون در خاطرات خود می گوید که به صد و سیزده کشور رفتم و همه راآماده کردم و ما و بعضی از کشورهای اروپایی آماده بودیم تا دولت خود خوانده آنها را به رسمیت بشناسیم و تمام مقدمات این امر فراهم شدو بالاترین تجهیزات و سلاح را به آن ها دادند و آن همه رسانه هایی آنها از آنها حمایت کردند و با تعابیر مختلف آنها را به وجودآوردند و انتظار داشتند این اطفالی(گروهک های تروریستی تکفیری) که در آغوش و دامن آنها به وجودآمد بیست سال تمام در منطقه باشد و جنگ رو در رویی با صیونیسم را با جنگ بامسلمین تبدیل کنند و بیست سال تمام نیروی مسلمین را به یکدیگر مشغول کنند و منابع آنها رابگیرند و آنها را دچار تخریب کنند چه عاملی موجب شد که کمتر از شش سال به زوال و نابودی بیافتند و آخرین سنگر آنها در شهرک بوکمال وقتی که فتح شد  این نامه ای که فرماندهی سپاه قدس به رهبر انقلاب نوشتندبه آخرین پایگاه و محو کامل آنها از فرهنگ جغرافیایی عراق و سوریه یادآورشد . این شرف افتخار در سایه در سایه فرهنگ است؟. فرهنگی که از شما بسیجیان عزیز آموختند. همین فرهنگ بود که توانست کمر آنها را بشکند و به تدریج ذره ذره منابع اقتصادی آنها را بگیرد و رسوایشان کند و ذره ذره به رغم اینکه سعی کردند جنایت و اقتدار را به رخ دیگران بکشند و رعب را در دل آنها انداختند و ذره ذره آنها را وادار به عقب نشینی کردند. این فرهنگ نورانی بسیج بود که کمر آنها را  شکست. حشد شعبی در عراق و نیروهای مقاومت در سوریه و کشورهای دیگر توانستند به یک فتح نمایانی در این زمینه دست پیدا کنند. این امر کوچکی  نیست این امر پیام مهمی برای این دسته از افراد دارد. به خانم هیلاری کلینتون و بسیاری از افراد دیگر که به این مسأله دل بسته بودند همین آقای ترامپ که در ایام انتخابات اوباما و افراد دیگر را نقد کرد که شما بودید که داعش را به وجود آورید و تمام امید آنها  به آنها بود هزاران نفر ازاین نیروها در اسرائیل معالجه شدند و چقدر امکانات لجستیک در اختیار اینها قرار دادند اما خدای متعال با اراده اش و زحمات و مجاهدت های نیروهای مخلص اسلام با فرهنگ بسیج آنها را ریشه کن کرد و پیام بزرگی برای همه آنها دارد و آن این است که شما آمدید در قالب این امر خواستید به جهان اسلام ضربه بزنید اما با دست خودتان حشد الشعبی را در عراق و سوریه به وجود آوردید. دور نیست برحسب آن روایت این حشد الشعبی ها و نیروهای بسیج دست به دست هم بدهند و آخرین غده سرطانی در منطقه یعنی اسرائیل را کمر شکن کنند و از بین ببرند. یقین بدانید با این همه قوت و قدرتی که ایجاد شد و با مقاومت و عزمی که در جهان اسلام به وجود آمد اگر بخواهید همینگونه با جهان اسلام برخورد کنید قاطعانه آخرین ضربه را جهان اسلام به کمر شما خواهد زد و این غده را از منطقه پاک خواهد کرد.(تکبیر نمازگران)

 

از تمام زجمات و خدماتی که برادران عزیز جهت کمک به زلزله زدگان عنایت کردند، بزرگواری می کنم. صمیمانه از شما با همه مشکلاتی که با آن رو به رو هستید تشکر می کنم. گرچه از بی نظمی در جمع آوری این اموال باید گله کنم که هر کسی شناخته و ناشناخته اقدام به این کار کردند آنها که مسئولیت رسمی داشتند خوب طبیعی بود که به وظیفه خود عمل کردند، متأسفانه افراد دیگری هم بودند که آنها نیز دفتر و جمعی درست کردند و با قرار دادن تابلویی برای جمع آوری کمک های مردمی، مبالغ و کمک هایی را دریافت کردند. شایسته است دستگاه انتظامی در این خصوص پیگیر باشد و تنها این امر به مجموعه هایی ذی ربط و مسؤول سپرده شود. کمک های مالی به ویژه در این ایام مورد نیاز بیشتر است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *