امروز : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶

گزارش عملکرد

فعالیت و چارت

ارتباط با ما

m o s a l l a b a b o l . i r
مصلای بزرگ بابل ، نماز جمعه بابل
  • نام پروژه
  • نام پروژه۲





             يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ اى کسانى که ایمان آورده اید ! هنگامى که براى نماز روز جمعه اذان گفته مى شود به سوى ذکر خدا بشتابید ، و خرید و فروش را رها کنید که این براى شما بهتر است.            پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: کسی که ندای اذان نماز جمعه را بشنود، نماز جمعه بر او واجب خواهد شد. (کنزالعمال، ج 7 ص 723).

  • خطبه ها

  • قبل از خطبه

  • اخبار مصلا

  • اطلاعیه ها

  • آیت الله روحانی
    

    پخش رسانه

    آخرین خطبه های هفته گذشته مصلای بابل


    Loading the player...

    آرشیو صوتی آرشیو تصویری

    
    آخرین خطبه این هفته
    بروز شده در : 1395-05-15

    نماز جمعه این هفته در تاریخ (15 5 1395 ) به امامت حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی و با حضور پرشور مردم ولایتمدار شهرستان دارالمؤمنین بابل در مصلای بزرگ این شهرستان برگزار شد.

     

     

    امام جمعه ی بابل در ابتدای خطبه ی اول به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و گفت: امیرالمؤمنین(ع) در ارتباط با تقوا فرمود که شما را به تقوا سفارش می کنم. همانا تقوا در عالم دنیا سپری است که زمینه ی نجات شما را از هلاکت فراهم می کند و در دنیای دیگر راه بهشت را برای شما میسر می کند. اگر تقوا نبود ممکن بود به برخی از آلودگی ها روی می آوردیم که جز رسوایی نتیجه ایی برای ما نخواهد داشت.

     

    دهه ی کرامت

    خطیب جمعه ی بابل با اشاره به فرا رسیدن هفته ی کرامت گفت: کرامت از جمله موضوعاتی که در قرآن کریم و روایات ما به آن توصیه شده است. از جمله فضایل برجسته ای است که خدای متعال و پیامبر(ص) و ائمه ی معصومین(ع) آحاد بشری را به این صفت و فضیلت بزرگ دعوت کرده اند. اگر این صفت در انسان شکل بگیرد تحولی عظیم و عمیقی را در زندگی او ایجاد خواهد کرد.

    اولین سوره ای که بر پیامبر(ص) نازل شد از موضوع کرامت یاد شده است. اولین درسی که جبرئیل از جانب پروردگار متعال بر پیامبر(ص) نازل کرد درس کرامت بود. اگر در سوره ی علق پروردگار متعال مسأله ی رب را بر این صفت بیان کرد و فرمود که این معلم برخوردار از کرامت است یعنی که این پیامبر(ص) و معلم کسی است که می خواهند به آحاد انسانها درس کرامت بدهد و خدا هم خود ، هم پیامبر، هم کتاب،  وهم فرشتگان را به صفت کرامت قرار داده است. خدای متعال برای اینکه درس کرامت را به بشریت بیاموزد تمامی مبادی تربیت آنها را کریم قرار داده است. وقتی از فرشتگان الهی که از مبادی تربیت  بشر هستند می رسد از آنها تعبیر به کرام الکاتبین می کند و به پیامبر خود که معلم بیشر است صفت کرامت می دهد و می فرماید همانا او رسولی کریم است.

     علاوه بر این کتابی را (قرآن) که درس آموز بشر است به کرامت بیان می کند و می فرماید که همانا او قرآن کریم است. وقتی خدا و پیامبر و کتابش و فرشتگان الهی که واسطه های وحی هستند موصوف به کرامت هستند یعنی تمام مبادی تربیت بشر برخوردار از کرامت است وقتی اینها کریم باشند خدای متعال از هر طرف درس کرامت را به آحاد انسانی می دهد.

    این صفت بسیار مهم است. کرامت نقطه ی مقابل دنائت و پستی است. هر امری که جدای از پستی و دنائت باشئد از آن تعبیر به کرامت می شود. آن دسته از امور و موضوعاتی که ذره ای از دنائت و پستی در آن دیده نشود، تعبیر به کرامت می شود. هر امری که انسان را به دنائت دور کند نقطه ی مقابل مسأله ی دنائت محسوب می شود.

    اگر انسانی در حیات خودش از عاملی که زمینه ی دنائت و پستی او را فراهم می کند را از جان خودش بزداید و زمینه ی اعتلای روح خود را فراهم نماید، روحی همراه با همت بلند که ارزشهای بزرگ الهی را در خود دارد برای خود فراهم نموده است.

    این روح بلند از دیدگاه قرآن و از دیدگاه اهل بیت به عنوان روحی کریم و انسانی با کرامت از او یاد می شود. خدای متعال لباس کرامت را بر آحاد انسانی پوشید. خدای متعال در قرآن کریم می فرماید:« ولقد کرمنا بنی آدم» مرحوم علامه طباطبایی می فرماید معنی این آیه این آیه این است که ما نوع انسانی را در میان موجودات دیگر برخوردار از صفت کرامت کردیم. یعنی موجودی که خدای متعال بستر و زمینه ی کرامت را در وجود او قرار داد . عواملی که موجبات آقایی و کرامت را برای این انسان فراهم می کند زمینه اش را برای او فراهم شد و این انسان را کریم خلق کردیم.

    هنر بزرگ انسان این است که بتواند این کرامت و عزت و انسانیت را در وجود خود حفظ کند و نگذارد برخی از عوامل سرمایه ی بزرگ کرامت را از او بگیرند و او را  به پستی و دنائت بکشاند.

    خیلی هنر می خواهد که افرادی در زندگی خود هنر مندانه عمل کنند و بیاندیشند و سخن بگویند و در سایه ی این هنر بتواند آن کرامت و عظمت و آقایی را که خدای متعال در وجود او قرار داده است حفظ کند. لباس کرامتی که خدا در وجود انسان قرار داده است به تعبیر قرآن برخواسته ی از نفحه ی روح الهی در کالبد این انسان است. ذات باریتعالی به فرشتگان الهی فرمود که من در وجود این انسان از روح خودم دمیدم. خدای متعال همه ی فرشتگان خود را فرا خواند تا در مقابل این انسان به سجده درآیند. این سجده نشان دهنده ی کرامت و عظمت این موجود در مقابل فرشتگانی است که هزاران سال به سجده و رکوع و عبادت در مقابل پروردگار متعال برخواسته اند. علت این امر این است که این موجود در خود عنصری دارد که قابلیت این را دارد که می تواند از این انسان خلیفه ا... بسازد. به همین جهت آنچنان عظمت پیدا کرد که همه ی فرشتگان مامور هستند در مقابل این انسان به سجده بیافتند. خدای متعال در این آیه می فرماید که ما به انسان کرامت دادیم و بر موجودات دیگر برتری دادیم.

     

    نشانه های انسان کریم از دیدگاه قرآن و روایات

     

    اولین عاملی که خدای متعال در قرآن  آن را نشان دهنده ی کرامت یک انسان و برخورداری او از این صفت می داند، تقوای است. اگر هرکس به هر مقداری که گناه مرتکب می شود آن گناه بستر حقارت و ذلت را در انسان فراهم می کند به همان مقدار از درجه و عظمت این انتسان کاسته می شود . امیرالمؤمنین(ع) چرا برخی از افراد هیچ گاه به اعضا و جوارح خود اجازه ی ورود به گناه را نمی دهند و برخوردار از مقام عصمت هستند. برای اینکه می داند اگر ذره ای گناه از اعضا و جوارح او ساطع شود همین عمل کوچک گناه زمینه ی حقارت و کوچکی و پستی او را در نگاه پروردگار متعال فراهم می کند.

     امیرالمؤمنین(ع) به فرزند خود فرمود که از گناه هر چند که کوچک باشد پرهیز کن. هر گناه به هر اندازه ای که باشد دلیلش این است که به لذتی که آن گناه است، برسید اما چیز دیگری را از دست می دهید که با هم برابر نیستند.

     

    وی افزود: هیچ چیز نمی تواند جایگزین کرامت از دست رفته باشد. بعضی از افراد حتی فکر گناه را هم نمی کنند چون صفتی در آنها وجود دارد که این صفت اجازه نمی دهد تا به سمت شهوات و تمایلات کشیده شود.

    انسان کریم در گفتارش نشان می دهد که برخوردار از کرامت است. گاهی برخی افراد خیلی راحت و عادی به دیگران فحش می دهند و زشت ترین جمالات و کلمات را به زبان خود جاری می کنند. بعضی از افراد آنقدر مؤدب و دقیق هستند و بر الفاظ و کلمات خود مسلط اند که اجازه نمی دهند لفظی غیر مناسب نسبت به شأن انسانی از زبانش جاری شود.

     آیه ی دوم سوره ی مبارکه اسراء آمده است که با پدر مادر خود کریمانه سخن بگویید. بسیار برای من جای تعجب است برخی با جملاتی زشت از افراد دیگر یاد می کنند. قرآن در سوره ی مبارکه فرقان آیه ی 73 زمانی که سخن از عبادالرحمان می کند می فرماید که وقتی به امری لغو می رسند کریمانه از کنار آن می گذرند. امیرالمؤمنین(ع) فرمود که نشانه ی انسان کریم این است که خدمتگزار مردم است. امیرالمؤمنین(ع) فرمود اگر خدمت می کند منت نمی گذارد و انتظار تشکر ندارد.- انتظار ندارد که با پارچه و تقدیر نامه از او تقدیر و تشکر کنند. اگر عملی را انجام می دهد آن را وظیفه و دین خود می داند و انتظار تقدیر ندارد. امام مجتبی(ع) فرمود که از نشانه های انسان کریم این است که اگر کسی نیازمند است نمی گذارد دست نیازش را به سمت او دراز کند و بعدا به او کمک کند بلکه خودش سعی می کنند افراد نیازمند را در جامعه شناسایی کنند .

    امیرالمؤمنین(ع) فرمود که انسان کریم از خطای دیگران می گذرد به گونه ای که گویا اصلا چنین امری را مرتکب نشده است.

     

    خطبه ی دوم

    امام جمعه ی بابل در ابتدای خطبه ی دوم نیز به رعایت تقوای الهی اشاره کرد.

    اهمیت نماز جمعه در اسلام

    خطیب جمعه ی بابل با اشاره به اهمیت نماز جمعه در اسلام گفت: امام صادق (ع) فرمود که اگر خدا ز جمعه را برای شما قرار داد برای این است که شما را تکریم کند. یکی از نشانه های کرامت اجتماعی همین نماز جمعه است به همین جهت نبی مکرم اسلام(ص) آن را در زمره ی سنت های واجب قرار داده است. نماز جمعه دو چهره دارد. یک چهره نسبت به منافقان و چهره ی دیگر مربوط به مؤمنین است. چهره ای که مربوط به منافقین آنان را توبیخ می کند و چهره ی مربوط به مؤمنین به آنان بشارت می دهد و واسطه ی فضل و برکت پروردگار متعال برای آنان است.

    دهه ی کرامت و سالروز تجلیل از امامزادگان و بقای متبرکه

    امام جمعه ی بابل با اشاره به آغاز دهه ی کرامت گفت: دهه ی کرامت از اول ذی القعده که مصادف است با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود و تا ولادت با سعادت امام رضا(ع) ادامه دارد. در همین ایام سالروز تجلیل و تکریم از بعضی امام زادگان از جمله حضرت صالح ابن موسی(ع) و احمدابن موسی(ع) شاهچراغ می باشد. خاندان اهل بیت(ع) خاندان کرامت هستند. این دهه کرامت را تبریک و تهنیت عرض می کنم به ویژه اینکه روز ولادت حضرت معصومه (س) را که به عنوان روز دختر نام گذاری شده است را به همه ی دختران عفیفه تبریک و تهنیت عرض می کنم. پیامبر(ص) بسیار سفارش دختران را به پدران و مادران نموده است.

    دهه ی کرامت ایام جشن و سرور اهل بیت(ع) است که باید آن را گرامی بداریم و به سادگی از کنار آن رد نشویم. از همگان و بازاریان استدعا دارم که حتی با نسب یک پرچم بر سر در مغازه ی خود این ایام را گرامی بدارند تا این کار نشان دهنده ی جشن امت نسبت به ولادت اولیای الهی باشد تا بعضی از افراد و اشخاص گله نکنند که شما در مکتب شیعه دائم العزا هستید. ما همیشه عزا پشت عزا و مصیبت پشت مصیبت داریم و هرگاه ایام مصیبت فرا می رسد از چند روز قبل افراد به استقبال آن می روند اما در کنار این مسأله گرامی داشت دهه ی کرامت منجر به رفع اتهام دائم العزا بودن ما می شود که هرگز مکتب شیعه دائم العزا نبود و در کنار عزا جشن و عید نیز دارد. از بعضی هیأت ها و افرادی که سعی کردند این ایام را جشن بگیرند و آن را گرامی بدارند تقدیر و تشکر می کنم. انشاءا... افراد دیگر نیز از این قافله عقب نمانند و سعی کنند در محافل دینی و هیأت و مساجد چند روزی را به این ایام و جشن و سرور آن اختصاص بدهند. تا به حال می گفتیم که مادران دست دختران را بگیرند و در جشن ها شرکت کنند. اما الان خطاب به دختران می گویم که دست مادران خود را بگیرند و در جشن صبح روز چهارشنبه ی هفته ی آینده در محفل جشنی که برگزار خواهد شد شرکت کنند.

    17 مرداد ماه و روز خبرنگار

    امام جمعه ی بابل با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: 17 مرداد ماه سالروز شهادت شهید خبرنگار صارمی است که به دست گروه طالبان در سال 77 در سفارت جمهوری اسلامی به شهادت رسید یاد این شهید گرانقدر را گرامی می داریم و این روز را به همه ی خبرنگاران کسانی که در عرصه ی خبرنگاری حلقه ی اتصال بین مردم و مسئولین هستند و سعی می کنند موضوعات و مسائل و خبرهای موجود در جامعه را به آحاد مردم منتقل کنند تبریک عرض می کنم. به ویژه خبرنگارانی که در عرصه ی خبر رسانی صادقانه عمل می کنند و در خبرنگاری و خبررسانی خود چاق و لاغر نمی کنند و در ارتباط با این امور حب و بغض خود را اعمال نمی کنند و سعی شان براین است که صداقت و انصاف را در خبر رسانی رعایت کنند و خبر را به همان کیفیتی که هست نه از عظمت آن بکاهند و نه خدای ناکرده بزرگ نمایی کنند به مردم برسانند. گاهی انسان خبر ساده و معمولی را بزرگتر از آن حجم و جایگاه و وقوعش به افراد و اشخاص دیگر یادآور می شوند که اینها خیانت در خبر رسانی است. ضمن اینکه از جامعه ی خبرنگاری این شهرستان و این استان صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم اما در عین حال نسبت به تبعیض در خبرها گله مند هستم.  در خبر رسانی هاخیلی از موضوعات مطرح می شود اما معمولا خبر رسان ها آن چیزی را که دلشان می خواهد را سعی می کنند بگیرند ومنتقل کنند، اگر وظیفه  ی این خبرنگار خبررسانی است نباید برای نوع خبر تفاوت قائل شود و باید هر چه که هست آن را منتقل کنند . اما آنها خبری را منتشر می کنند که به مضاق آنها سازگاری دارد و به دیدگاه فکری و خطی آنها تناسب بیشتری دارد و گاهی بزرگ نمایی می کنند گاهی می بینم این خبر منتشر شده بیش از آن خبری است که من در نماز جمعه یادآور شدم. تقاضا دارم انصاف را در عرصه ی خبرنگاری رعایت کنند و از حب و بعض بپرهیزند و سعی کنند که چشمان خود رابر روی موضوعات مهمی که در میان مردم و جامعه است منعکس کنند. نکند خدای ناکرده قلم خود را به افراد دیگر بفروشند. این خیانت بزرگی است که گاهی شنیده می شود که برخی از افراد مزد می گیرند و مطلبی را می نویسند. به عکس این مطلب افرادی که مزد بگیر نیستند و قلم خود را نمی فروشند و حریت و آزادگی خود را در عرصه ی خبرنگاری حفظ می کنند شایسته است از این عزیزان تقدیر شود. به ویژه سخنران قبل از خطبه آقای صمد صالح طبری(سردبیر بابل نامه)و همه ی خبرنگار شریف این استان تقدیر و تشکر می کنم.

    زکات شالی

    خطیب جمعه ی بابل با اشاره به آغاز برداشت شالی ها از زمین های کشاورزی استان گفت:تقریبا چند روزی است که فصل درو کردن شالی ها رسیده است. افراد به تدریج محصول زحمات خود را تراشیده و آماده کردند. شالی زکات واجب ندارد اما در بعضی روایات ما برای آن زکات مستحب در نظر گرفته شده است. مستحب است عزیزانی که زحمت کشیدند و محصول به دست آوردند حق افراد نیازمند را تحت عنوان زکات شالی بپردازند. اولا خداوند متعال در قرآن کریم وظیفه بزرگ ادای زکات را در کنار نماز تذکر فرموده است. همین مقدار زکات که از ده کیسه یک کیسه پرداخت می شود. انسان یک دانه می کارد اما خداوند این دانه را تبدیل به هزار دانه و بیشتر می کند. اگر این یک کیسه ها جمع شود هم ادای یک فریضه الهی است و هم می تواند خدمت بزرگی را به نیازمندان به صورت طبیعی فراهم کند.

    خطیب جمعه بابل با اشاره به پرداخت زکات فطره در پایان ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: همین زکات فطره جمع شده توانست گره های بزرگی از زندگی افراد بگشاید و به آنها خدمت رسانی نماید. این زکات مستحب هم می تواند برای باز کردن گره از مشکلات افراد نیازمند نقش آفرینی نماید.

     

    حجت الاسلام روحانی با تاکید بر کشت دوم در زمین های کشاورزی، گفت: کشت دوم برنج در بسیاری از زمین های کشاورزی شروع شده است و بسیاری از کشاورزان با توجه به وضع خوب آب زراعی به سمت کشت دوم روی آورده اند. وضع بارندگی و آب های ذخیره شده  نیز شرایط خوبی داشت. کشاورزان عزیز پس از برداشت کشت اول زمین های خود را به سمت کشت مجدد محصول ببرندو  بر رونق زندگی خود بیافزیند و هم از این طریق بتوانند مشکلات خود را حل نمایندو به جای اتصال برای رفع مشکلات مالی خود به بانک های ربوی و دیگر مراکز روی بیاورند به سمت بانک خدا بروند و امید به فضل و کرم الهی با کشت مجدد  محصول روی بیاورند. همت بلند را بسیاری از کشاورزان در این عرصه پیدا کردند و نیاز کشور را به واردات محصولات کشاورزی و از جمله واردات برنج کاسته اند. از وزارت جهاد کشاورزی که ورود برنج خارجی را به کشور ممنوع اعلام کردند تشکر می کنم . این مقدار نیاز باقیمانده نیز باید با همت بلند کشاوران ما باید رفع شود.

    وی یکی از جلوه های اقتصاد مقاومتی را کشت مجدد محصولات کشاورزی و بهره گیری مناسب از زمین ها بیان و تصریح کرد: کشت محصولات کشاورزی و بهره گیری از روش های نوین در کشت و افزایش بهره وری می تواند نیازمندی های داخلی را در راستای اقتصاد مقاومتی برطرف نماید.

    روحانی با ابراز تأسف از مخلوط کردن برنج های مرغوب با نوع غیر مرغوب و بهعضا برنج های خارجی گفت: شنیده می شود با کمال تأسف و تأثر سال قبل شکایات متعددی را از شهرستانهای مختلف در ارتباط با مخلوط کردن برنج با نوع غیرمرغوب و بعضا نوع خارجی داشته ایم.  فردی که از شهرستانهای دیگر این برنج ها را خریداری کرد و خسارت سنگینی را متحمل شد آن برنج ها را نزد من آورد که من بسیار خجالت زده شدم او گفت که کسی را به غیر از شما سراغ نداشتم تا شکایت خود را نزد او ببرم. این خیانت بزرگی است که همشهری شما نسبت به من انجام داده است. پیامبر(ص) فرمود که از ما نیست کسی که اموال را مخلوط کند. شنیدم سال گذشته برخی برای آنکه این برنج های مخلوط را با یکدیگر بوجاری کنند در روستاهای اطراف کارگاه بوجاری تهیه دیدند و این خیانت را آنجا انجام دادند. ممکن است امروز این کار چند روزری برای شما سودآور باشد اما خدا می داند این کار چه خانواده هاو نسلی را به آتش می کشاند و از بین می برد. این مال جمع آوری شده ذره ذره خانواده این افراد را به نابودی می کشاند. مقداری به عواقب این خیانت هایی که صورت می گیرد بیاندیشیم.

    خیانت دشمنان در اجرای برجام

    خطیب جمعه ی بابل با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص خیانت دشمنان در ارتباط با برجام گفت: رهبر معظم به فریب کاریهای دشمن تذکر داده اند. دشمن خبیثی که در گذشته به ما می گفت اگر در ارتباط با مسائل هسته ای مذاکره کنیم تا تحریم ها را برداریم اما امروز به زیر آن می زند و در حالی که روی سخن در این مذاکرات رفع تحریم به صورت کامل بود اما با وقاحت و بی شرمی بعد از اینکه برجام انجام شد و ملت و دولت ما تعهدات خود را به صورت کامل انجام داد دیدیم که آنها در ارتباط با تعهداتی که خود برعهده گرفته بودند دبه درآوردند و حاضر نیستند به تعهدات خود عمل کنند و گشایش اقتصادی به وجود بیاورند. گاهی با چنگ و دندان شرکت های کشورهای دیگر را تهدید می کنند تا با ایران وارد معامله نشوند. این خیانت دشمن است که با وقاحت مطرح می کنند که درست است که ما با شما تعهداتی را امضا کردیم اما اجرای این مسأله منوط به دو برجام دیگر است. یک برجام منطقه ای و مقاومت است اما ما همچنان در ارتباط با مسائل منطقه و در ارتباط با حزب ا... و جناح مقاومت با شما مقاومت کنیم. برجام دیگر برجام موشکی است و می گویند که مذاکرات ما در ارتباط مسائل هسته ای کافی نیست که رفع تحریم کامل شود. این همان بلایی که بر سر قذافی آوردند و ذره ذره تمام تسلیهات حتی برد موشکی را از او گرفتند و سر آخر او را به ذلت کامل نشاندند. همانهایی که تعهد کردند از او حمایت کنند خودشان اولین موشک ها را بر سر این بیچاره ای که به دیگران تکیه کرد انداختند و زمینه ی نابودی او را فراهم کردند و می خواهند چنین تجربه ای را با ملت ما نیز تکرار کنند اما اینجا لیبی نیست. شما کور خوانده اید اگر تصور کردید آن نسخه ای را که آنجا پیچیده اید اینجا نیز می توانید بپیچید. قبل از آنکه شما برای این ملت نسخه بپیچید این ملت ما است که تاکنون 38 سال در ارتباط با امور مختلف برای شما نسخه های سنگین می پیچد و اگر به همین مقدار فشار ادامه یابد این ملت برای اینکه طومار کامل شما را بپیچد و از بین ببرد سنگین ترین نسخه را در این زمینه برای شما خواهد پیچید و انشاءا... زمینه نابودی و فشار برشما و ازمهلال شما و تضعیف شما را به یکباره فراهم خواهد کرد.(تکبیر نمازگزاران)

    در گذشت مرحوم حاج ابوالقاسم قاسمی(ره) دکتر دارو ساز شهرستان بابل

    امام جمعه ی بابل با اشاره به درگذشت مرحوم حاج ابوالقاسم قاسمی دکتر داروساز شهرستان بابل گفت: هفته ی گذشته مرد خدمتگزاری که در این شهرستان قریب به شصت و هفت سال خدمتگزاری کرد و اولین داروخانه را در این شهرستان تأسیس کرد و خدمات بزرگی را نسبت به این شهر ارائه کرده است به رحمت الهی رفت. به حق باید او را از مصادیق فرد خدمتگزار در این شهرستان معرفی کنم و در محضر الهی برای او طلب مغفرت کنم.

     

     

    
    امام جمعه بابل: درایت و تدبیر رهبر انقلاب در سال های اخیر توطئه دشمنان را خنثی کرد
    بروز شده در:1393-03-15
    آمار بازدید :523
    امام جمعه بابل، انتخاب مقام معظم رهبری را موجب شکست نقشه های دشمنان بیان کرد و گفت: دشمن آرزو داشت که بعد از ارتحال امام بتواند این نظام را ریشه کن کند اما به واسطه درایت و رهبری مقام معظم رهبری خداوند متعال این نظام را حفظ کرد.
    خطبه های نمازجمعه 9 3 93
    بروز شده در:1393-03-09
    آمار بازدید :526
    نماز سیاسی عبادی این هفته ی جمعه بابل به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج مجتبی روحانی در مورخ 93/3/9در مصلی بزرگ بابل و با حضور مردم ولایتمدار و دارالمومنین این شهرستان برگزار گردید .
    امام جمعه بابل: نماز جمعه مظهر همدلی و همزبانی در جامعه اسلامی است
    بروز شده در:1394-05-05
    آمار بازدید :595
    امام جمعه بابل، نماز جمعه را مظهر همدلی و همزبانی در جامعه اسلامی دانست و گفت: نماز جمعه توانست زمینه الفت و وحدت را میان مسلمین و ارتباط بیش از گذشته مؤمنین با اسلام، انقلاب و رهبر معظم انقلاب فراهم کند و بسیاری از برکاتی که ما در انقلاب اسلامی شاهد هستیم به وسیله نماز جمعه صورت گرفته است.
    "یار همیشه وفادار امام و رهبری"
    بروز شده در:1393-02-11
    آمار بازدید :520
    "یار همیشه وفادار امام و رهبری" آیةالله روحانی به معنای واقعی کلمه، دنیا را سه طلاقه کرده بود و دلبستگی به زخارف دنیا و زرق و برق آن در ایشان دیده نمی شد وعلیرغم برخورداری از موقعیت ویژه عنوان نماینده امام و نماینده ولی فقیه در مازندران،در همان خانه روستایی قدیمی بدون کمترین تغییر در بافت های درونی و بیرونی همان ساختمان کوچک و محقر تا پایان عمر شریف بوده است!
    

    برنامه های ستاد




    پیوندها