خطبه های نمازجمعه 8 5 1395
امروز : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶

گزارش عملکرد

فعالیت و چارت

ارتباط با ما

m o s a l l a b a b o l . i r
مصلای بزرگ بابل ، نماز جمعه بابل
  • نام پروژه
  • نام پروژه۲

             يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ اى کسانى که ایمان آورده اید ! هنگامى که براى نماز روز جمعه اذان گفته مى شود به سوى ذکر خدا بشتابید ، و خرید و فروش را رها کنید که این براى شما بهتر است.            پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: کسی که ندای اذان نماز جمعه را بشنود، نماز جمعه بر او واجب خواهد شد. (کنزالعمال، ج 7 ص 723).



برنامه های ستاد




پیوندها


خطبه های نمازجمعه 8 5 1395

نماز جمعه این هفته در تاریخ (8 5 1395 ) به امامت حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی و با حضور پرشور مردم ولایتمدار شهرستان دارالمؤمنین بابل در مصلای بزرگ این شهرستان برگزار شد

 تقوای الهی

امام جمعه ی بابل در ابتدای خطبه ی اول به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و گفت :

از امام صادق(ع) سؤال شد که منظور از تقوا چیست؟ حضرت(ع) فرمود که تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات. تقوا انجام ریازت های شرعی و غیر شرعی نیست. بعضی از افراد برای دستیابی به تقوا شرایط سختی را برای خود و خانواده ی خود تحمیل می کنند که اینها معیار تقوا نیست. کسانی که در حیات خود به شدت مراقب هستند تا مرتکب محرمات الهی نشوند و واجبات الهی را انجام بدهند زمینه ی تقوا را برای خود فراهم کرده اند.

شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه

خطیب جمعه ی بابل با اشاره به فرا رسیدن شهادت جانسوز امام جعفر صادق(ع) و تسلیت این شهادت گفت: مهم ترین کارنامه ی پر برکتی که امام صادق(ع) از خود به یادگار گذاشت پاسخگویی به نیازهایی است که در جامعه ی آن روز نظام اسلامی به وجود آمد. اگر کسی می خواهد بداند که عظمت و بزرگی امام صادق(ع) چگونه است باید به سیره ی ایشان و زحمات و تلاش ها و آثار آن حضرت(ع) بنگرد و ببیند که امام صادق(ع) در شرایط سختی که در آن زمان حاکم بود و نیازهایی که در جامعه ی اسلامی آن ر وز به وجود آمد چگونه در همان مقدار کوتاه فرصتی که به وجود آمد استفاده کرد و نیازهای بزرگ جامعه آن روز را به بهترین نحوی که تصور آن می رفت پاسخ گفت. اگر امام صادق(ع) به نیازهای آن روز پاسخ نمی داد خطر و انحرافی متوجه جهان اسلام می شد و بخش بزرگی از جهان اسلام را در بر می گرفت در نتیجه جبران این خسارت در سالیان بعد برای جهان اسلام میسر نبود. امام صادق(ع) در زمانی مسئولیت امامت را به عهده گرفت که در اواخر حکومت بنی امیه و در سایه ی حکومت بنی العباس شرایطی بر جهان اسلام حاکم شد که ارزش های زمان جاهلیت را بار دیگر بر جهان اسلام حاکم کرد و قواعدی که بیگانه با قرآن و سنت پیامبر(ص) بودند در جهان اسلام رشد پیدا کرد و متأسفانه مکاتب مختلف فکری در میان مسلمین به وجود آمدند و این خلأ به وجود آمده را پر کردند. فرقه هایی مانند خوارج، مرجعه، قدریه، صوفیه و بسیاری از افراد دیگر که در این موقعیت به جان جهان اسلام افتادند و آن را به دسته های مختلف تقسیم کردند و از این طریق ضربه های سنگینی را به جهان اسلام وارد آوردند. علاوه بر اینکه حکومت خیانتکارانه بنی العباس خسارت های سنگینی را برای جامعه فراهم آورد و زمینه انزوای مسلمین را فراهم کرد.در این خلأ به وجود آمده و نیازی که از هر طرف در اسلام جوشید امام صادق(ع) در صدد برآمد این خلأ را پر کند و به نیازمندی های جامعه پاسخ بدهد. امام صادق(ع) آنقدر باهوش است در عین اینکه این شرایط به وجود آمده مسأله ی حاکمیت اسلام استمی توانست مطرح باشد اما در عین حال با فتانتی که امام صادق(ع) دارد می داند که این امر مستقر نمی شود و اگر وارد این دسته از مسائل شود چه بسا ممکن است همان فرصت هایی که به دست آورد را از نیز از دست بدهد و به همین جهت به این موضوع پشت پا زد و به امور دیگر روی آورد. از جمله اقدامات مهمی که امام صادق(ع) داشت این بود که مکتب و سفره ی علمی خود را گشود و تعداد زیادی از افراد را که حتی به امامت امام صادق(ع) معتقد نبودند بر سر این چشمه ی جوشان آن حضرت(ع) حاضر شدوند و مشتاقانه در محضر آن حضرت(ع) سعی کردند مسائل و موضوعات گم شده ی تا آن روز را بیاموزند و به دیگران نیز منتقل کنند. قریب به چهار هزار نفر به صورت متناوب شاگردی محضر امام صادق(ع) کردند و از ایشان حدیث و روایات را شنیدند و آن را حفظ کردند و به دیگران نیز منتقل کردند. این دسته از معلومات بسیار برای آنها مهم بود. ابو حنیفه که ادای قوت و قدرت علمی داشت و برای خود مکتب درست کرده بود می گوید که دو سال در محضر امام صادق(ع) شاگردی کرد و  اگر این دو سالی که در محضر امام صادق(ع) بودم وجود نداشت  هلاک می شدم و نمی توانستم به نیازهای فکری آن روز که به صورت گسترده در جهان اسلام به وجودآمد پاسخ بگویم. آنکسی که قدرت علمی اش توانست به تمام این نیازها پاسخ بگوید و هریک از افراد وقتی به محضر امام صادق(ع) رسیدند در این جریان مواج علمی که امام صادق(ع) آن را گشود.حکم فردی بود که می گفت می خواهد علمش را کسی به غیر از امام صادق(ع) بیاموزد. امام صادق(ع) فرمود که اگر حکم به شرق و غرب عالم نیز برود نمی تواند به آن علومی که می خواهد دست یابد مگر اینکه نزد ما اهل بیت(ع) زانو بزند. اهل بیتی(ع) که جبرئیل بر او نازل شد و این علوم را مستقیما از ذات باری تعالی گرفت و به پیامبر(ص) منتقل کرد. امر دیگری که امام صادق(ع) انجام داد این بود که ایشان راه صحیح فهم قرآن و سنت را به افراد دیگر تعلیم داد. امام صادق(ع) می داند که همیشه در میان مردم نیست تا بتواند مستقیما پاسخ نیازهای آنها را بدهد. تعبیر متعارفی که در جامعه ی خود داشت این است که امام صادق(ع) هم به آنها ماهی داد و هم راه ماهی گرفتن را به آنها آموخت . هم احکام و معارف را به آنها منتقل کرد و هم به آنها یاد داد که چگونه به طریق صحیحی به استنباط و از احکام شرعی بپردازند و از قرآن و روایات استفاده کنند. لذا وجود مبارک امام صادق(ع) بر تصحیح این روش بسیار عنایت داشت و حساسیت می ورزید. عوان ابن تقلو روش خطرناکی که در آن روز جهان اسلام به وجود آورد و آن روش قیاس بود. قیاسی که هیچ مبنای علمی در خود نداشت و متأسفانه اهل سنت با پیش قدمی ابو حنیفه این روش را در استنباط احکام شرعی به کار گرفتند و از این طریق ضربه ی سنگینی بر فقه و بر تفسیر و دیگر مباحث وارد آوردند که امام صادق(ع) به شدت در مقابل این روش غلط ایستاد و به او فرمود که ای عوان اگر سنت پیامبر(ص) و احکام شرعی قیاس شود دین نابود می شود و این امر نمی تواند زمینه ی استنباط صحیح احکام شرعی را برای انسان فراهم کند. ابن شقرمه می گوید که به همراه ابو حنیفه به محضر امام صادق(ع) آمدم که حضرت(ع) فرمود که او کیست؟ گفتم که او همان ابو حنیفه معروف است. حضرت(ع) فرمود که همان کسی که روش قیاس را به کار می برد؟ گفتم که بله همان است. امام صادق(ع) فرمود که ای ابو حنیفه از خدا بترس در فردای قیامت من و تو در محضر خدای متعال قرار می گیریم خدای متعال از تو می پرسد چرا این حکم شرعی را استنباط کردی و فتوا دادی از من نیز می پرسد که چرا این فتوا را دادی؟ اگر از من بپرسد من در پاسخ می گویم که پروردگارا من این مطلب را از وحی و از پیامبر(ص) شنیدم و آنچه را که از وحی دریافت کردم همان را به مردم ابلاغ کردم. تو در پاسخ چه خواهی گفت؟ تو در پاسخ می گویی که به نظر من اینگونه رسید و آن را به پروردگار متعال منتسب نمی کنی. امام صادق(ع) فرمود که همین قیاس را در سرت پیاده کن. خدا در همین اعضایی که در سرت قرار داد از گوش و چشم و دیگر اعضای سرت مایعی می چکد اما هرکدام علل و ویژگی های خاص خودش دارد و تو نمی توانی بگویی همه از یک ویژگی برخوردارند. اگر اینگونه است چرا اشک شور است و مایعی که از گوش خارج می شود تلخ است و چرا آبی که از بینی خارج می شود خنک است؟ چرا آب دهان انسان شیرین است؟ نمی توانی بگویی که خود ما نظر دادیم و هرچه که نظر دادیم. نظر تو نمی تواند معیار شرعی محسوب شود. امام صادق(ع) بر ای تصحیح این روش ها بسیار زحمت کشید. از جمله اقدامات امام صادق(ع) مبارزه با جریانات و گروهک های خطرناکی بود که در میان مسلمین به وجود آمدند. گروهگ هایی که اگر از جهت علمی کنترل نمی شدند و کسی به آنها پاسخ نمی داد چه بسا میداندار فکری جهان اسلامی می شدند. افرادی مانند زنادقه با وقاحت و بی شرمی می آمدند در مسجد پیامبر(ص) و خدا و قیامت را انکار می کردند و قرآن و نبوت را به سخره می گرفتند و با فکر علیلی این مباحث را به زیر سؤال می بردند. همچنین گروهک هایی مانند قلات و صوفیه و مرجعه و خوارج وجودد داشتند و مناظراتی که امام صادق(ع) با آنها انجام داد و با چه صبر و حوصله ای سعی کرد به نیازهای جهان اسلام قدرتمندانه پاسخ بدهد و نگذارد خدای ناکرده این عناصر میدان دار جهان اسلام شودند.

بارها و بارها منصور خبیث عباسی در صدد برآمد که امام صادق(ع) را به شهادت برساند. گاهی این عنصر مأمورانی می فرستاد و وجود مبارک آن حضرت(ع) را با سر و پای برهنه از منزل بیرون می کشید و به دربار خود فرا می خواند. بارها قسم خورد که امام صادق(ع) را به شهادت برساند. ربیع ابن حاجب می گوید که نزد منصور نشسته بودم که دیدم منصور می گوید که خدا مرا بکشد اگر او را نکشم! خدا زمین را از خون من سیراب کند اگر خون او را نریزم. من نفهمیدم که منظور او کیست که این قدر از او ناراحت و نسبت به او خشن است. وقتی دیدم که وجود مبارک امام صادق(ع) را آوردم و دیدم که وقتی که وارد شد لبهایش می جنبید. زرمانی که وارد شد همین منصوری که قبل از ورود امام(ع) او را تهدید به مرگ می کرد تغییر کرد و با سر و روی برهنه به سمت حضرت(ع) دوید و او را در آغعوش گرفت و کنار خودش نشاند و غذا آورد و از او پذیرایی کرد و سپس او را برگرداند. آخرین باری که امام صادق(ع) خواست از درگاه منصور برود  به او فرمود که ای منصور با من مدارا کن از ملاقات من و تو وقت زیادی باقی نمانده است. منصور عباسی نفهمید که امام صادق(ع) وقتی خبر از مرگ می دهد منظورش مرگ چه کسی است مرگ او یا حضر(ع). محمد ابن سلیمان می گوید که منصور به من گفت که برو از امام صادق(ع) بپرس که خبر از مرگ از خودش را می دهد یا خبر از مرگ منصور را؟ او رفت و حضرت(ع) در پاسخ فرمود که خبر از مرگ خودم را می دهم. امام صادق(ع) به یکی از اصحابش فرمود که چه می کنی که اگر از نزد محمد ابن سلیمان خبر شهادت مرا بشنوی؟ آن فرد می گوید که تا آن زمان اسمی از محمد ابن سلیمان نشنیده بودم تا اینکه در بصره بودم و نزد فرماندار بصره نامه ای به دست او رسید آن را باز کرد و خبر شهادت امام را خواند. منصور عباصسی زهری را توسط فرماندار مدینه به جان امام صادق(ع) تزریق کرد و چنان در جانش اثر گذاشت که در روزهای آخر عمر حضرت(ع) نزد ایشان رفتم و دیدم که از ایشان جز پست و استخوانی باقی نمانده است. گریستم، حضرت(ع) فرمود که ناراحت نباش به خدا ملحق می شوم. وقتی که خبر شهادت امام صادق(ع) در مدینه منتشر شد تمام شاگردانش آمدند.امام موسی کاظم(ع) بدن پدر را غسل داد و تجهیز کرد و با پارچه ای مصری بدن را کفن کرد و از پیراهن جدش زین العابدین مجددا پدر را پوشاند و کفن خودش را بر روی پای پدر قرار داد. آنگاه تکبیر گفت و اصحاب آمدند و بدن امام صادق(ع) را تشییع کردند و به بقیع بردند. و برخی از اصحاب با صدای بلند فریاد می زدند که آیا می دانید چه بدنی را تشییع می کنیم و خاک بر روی آن می ریزیم. این خاک را بر روی خودمان می ریزم از اینکه امامی چون او را دفن می کنیم. امام صادق(ع) همیشه برای امام حسین(ع) ناله می زد. بدن امام صادق(ع) را با چند کفن پوشاندند و فرزندش او را تجهیز کرد. اما بعد از روز عاشورا وقتی فرزند امام حسین(ع) به صحرای کربلا آمد چیزی جز پاره های بدن پدر را ندید وقتی خواست هر جای بدن را بردارد طرف دیگر بر روی زمین سرازیر می شد و نمی تواند آن را بر روی دست بگیرد و آن را غسل بدهد و کفن کند آنگاه بوریایی طلبید و بدن پدر را بر روی آن گذاشت و در قبر قرار داد و لب را بر رگ های بریده ی بابا گذاشت.

 

 

خطبه ی دوم

 

 

اهمیت نماز جمعه در اسلام

امام جمعه ی بابل در ابتدای خطبه ی دوم نیز به رعایت تقوای الهی اشاره کرد.

اهمیت نماز جمعه در اسلام

خطیب جمعه ی بابل با اشاره به اهمیت نماز جمعه در اسلام گفت: امام صادق(ع) فرمود که افرادی که نماز جمعه را بر امور دیگر مقدم می دارند و خالصانه از منزل به قصد نماز جمعه حرکت می کنند خدا به برکت این قدم ها تمام سختی ها و ترس های قیامت را از آنها برمی دارد و مبدل به آرامش می کند. یکی از مواقف اجابت دعا زمانی است که خطبه ها به پایان می رسد و امام جمعه آماده ی اقامه ی نماز جمعه می شود. آفرین بر شما نمازگزاران جمعه که شما احیاء شده ی مکتب امام صادق(ع) هستید.

25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت جانسوز امام جعفر صادق(ع) گفت: سالروز شهادت جانسوز امام جعفر صادق(ع) را به محضر امام عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب و یکایک نماز گزاران جمعه تسلیت و تعزیت عرض می کنم. امام صادق(ع) حق عظیمی بر مکتب شیعه دارد که نام ایشان بر مکتب شیعه نقش بسته است که آن را مکتب جعفری می نامند. همه ی ما افتخار رهروی راه امام صادق(ع) را داریم که این مسأله اقتضا می کند در شهادت جانسوز این امام همام نهایت تلاش خود را در احیای مجالس و شرکت در این مجالس و پر رنگ کردن آن بکنیم. امیدوارم که مسجد و محفلی نباشد مگر اینکه نسبت به امام صادق(ع) تجلیل و تکریم کند و وظیفه ی خود را نسبت به وجود ایشان انجام بدهد.

چند سالی است که شاهد هستیم که دسته های عزاداری آن هم به صورتی با شکوه با سینه زنی و اقامه ی عزا برقرار می شود که از این طریق عزای امام صادق(ع) را با شکوه تمام اقامه می کنند و نسبت به این امام همام ادای احترام می کنند . انشاءا... در روز شهادت امام صادق(ع) آنگونه که شایسته ی ایشان است انجام وظیفه می کنید.

در مدرسه ی خاتم الانبیاء(ص) نیز بر حسب ادای وظیفه ی خود که منتسب به امام صادق(ع) می باشد اقامه ی عزای آن حضرت(ع) برقرار است که انشاءا... همه ی عزیزان زینت بخش این مجلس خواهند بود.

ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و آغاز هفته ی کرامت

امام جمعه ی بابل با اشاره به فرا رسیدن ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و آغاز هفته ی کرامت گفت: پنجشنبه ی هفته ی آینده یعنی اول ذی القعده با ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) مصادف است. این ولادت با سعادت را تبریک و تهنیت عرض می کنم که انشاءا... وظیفه ی خود را در ادای حق این بانوی بزرگوار با مقدمات لازم برای برقرای جشن هایی باشکوه ادا خواهیم نمود.

 

انشاءا... مطالبی راجع به هفته ی کرامت را در هفته ی آینده به محضر شما عرض خواهم نمود.

حقوق های نجومی

خطیب جمعه ی بابل با اشاره به مسؤله ی حقوق های نجومی برخی مدیران گفت: مسأله ی روز جامعه ی امروز ما که قلوب آحاد جامعه را ملتهب نموده است مسأله ی حقوق های نجومی و دریافت های نامشروعی است که برخی از افراد به خود اجازه داده اند از بیت المال مسلمین دریافت کنند. این کار زشت ترین امری است که تصور نمی رفت افرادی در رأس سازمان ها و نهادهای نظام اسلامی به خود اجازه ی چنین کاریی را بدهند. علاوه بر اینکه این خیانت را مرتکب شدند بسیار جای تأسف است که افرادی به دفاع از این افراد برمی خیزند و می گویند این اموال و حقوق های نجومی حق آنها از انقلاب است! این مطلب بی شرمانه ترین حرفی است که از یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته است. گرچه این افراد الان در مجلس شورای اسلامی مستقر شده اند اما ای کاش مجلس شورای اسلامی از همین جمله ی زشت و قبیهی که از آن نماینده مطرح شد به مانند آن نماینده ای که عکس هایش بعد از انتخابات منتشر شد برخورد کند. شورای نگهبان قاطعانه با نمایندگی او برخورد کرد و به حق او را از مجلس شورای اسلامی دور انداخت ای کاش با گفتن همچون حرف زشتی از دهان عنصری که نشان دهنده ی عدم قابیلت او در مجلس شورای اسلامی است کسی که پدرش خیانت کرد و اموال این کشور را بلعید و غارت کرد آنگاه می گوید که پدرم در این کشور حق دارد در مصدر مسئولیتی که قرار دارد چون در انقلاب زحمت کشیده است باید به غارت گری بپردازد! این عنصر چگونه می تواند مصالح این مردم را تشخیص بدهد و نسبت به لوایح و امور مجلس نظر بدهد؟! شایسه است که مجلس شورای اسلامی اعتبار نامنه ی او را لغو می کرد و این دسته از عناصر را بیرون بیاندازد تا درسی باشد برای افراد دیگر که چنین جرأتی را به خود ندهند.

حجت الاسلام روحانی در ادامه افزود: از سخنگوی قوه ی قضاییه تشکر می کنم به جای اینکه این مسأله را به گردن دیگری بیاندازد اعتراف کرد که همه ی ما در این زمنیه غفلت ورزیده ایم و اشتباه کردیم. هم قوه ی قضاییه هم قوه ی مقننه هم قوه ی مجریه در این زمینه کوتاهی کرده ایم و همه در غفلت بودیم. حال که این حقوق های نجومی به عنوان مسأله ی روز جامعه مطرح است و حساسیت ملت ما را برانگیخت آحاد مردم ما تقاضا دارند که همه ی این نهادها بایکدیگر ید واحده ایی تشکیل بدهند و با همدیگر هوشمندانه با این جریان و عواملی که با این جریان دست داشته اند قاطعانه برخورد کنند و تصامحی؟ در این رابطه صورت نگیرد و به نحو شایسته ای با آنها برخورد شود تا التهاب به وجود آمده در جامعه فرو بنشیند و مردم ما شاهد برخورد قاطع با این دسته از افراد و این جریان خبیث باشند.

خطیب جمعه ی بابل در ادامه با تشکر از عملکرد دولت در راستای تعیین سطح حقوق مسئولان گفت: جای تشکر دارد که دولت محترم سطح حقوق را برای مسئولین سیاسی و اقتصادی مشخص کرد که این مسأله مربوط به آینده است اما در ارتباط با گذشته باید آن مقداری که آن افراد بلعیده اند بازگردانده شود و این افراد نیز عزل شوند و با آنها برخورد شدید شود.

کنسرت و حاشیه های آن

امام جمعه ی بابل با اشاره به برگزاری کنسرت ها و حاشیه های آن در کشور و از جمله شهرستان بابل بیان داشت: در گذشته بارها در رابطه با مسأله ی کنسرت ها تذکر داده ام اما دیدم بعضی از افراد برای خود میدان گرفتند و فرصت سازی می کنند ناگزیرم این مطلب را بازهم  یادآوری کنم که متأسفانه با یک مصوبه در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با عدم دخالت نیروی انتظامی در ارتباط با مسأله ی کنسرت ها آغاز شد و به عنوان یک موضوع در اذهان مؤمنین و دیگران قرار گرفت. رهبر معظم انقلاب آن همه فرمودند که کار فرهنگی انجام شود. آیا تنها کار فرهنگی از سوی نهادهای دولتی ما این است که فقط به مسأله ی کنسرت ها بپردازند که در این رابطه مصوبه از سوی هیأت دولت صادر شود و محوریت خود را بر سر این مسأله قرار بدهد؟! این همه کارهای مختلف فرهنگی و این همه تعبیری که رهبر  معظم انقلاب از ول انگاری های فرهنگی در جامعه تذکر داده اند و از آن ابرزاز نگرانی فرمودند.  به حق باید اشاره کرد که یکی از اموری که زمینه ی این هرج و مرج و ول انگاری فرهنگی را در کشور به وجود آورد همین مسأله ی موسیقی و کنسرت ها است که با کمال تأسف دست آویزی برای برخی از عناصر مخرب شد تا به تخریب نسل جوان ما و همه ی کسانی که به این سمت دعوت می شوند بپردازند. بسیار جای تعجب است که افرادی در این زمینه اینگونه عمل می کنند چرا که حد و مرز این امور مشخص نیست و عدم وجود این مرز سبب ایجاد آن مسائل می شود. تنها یک عنوان کنسرت بر این کار می گذارند اما امور دیگری در این کار صورت می گیرد. شما یک مجوز به اصل مسأله برگزاری کنسرت می دهید اما برخی از این افراد به دنبال حاشیه ها و  بعضی از صحنه های مبتذل هستند. چند روز پیش در یکی از شهرهای غرب مازندران به حضور ائمه ی جمعه ی آن شهر رفتم که دیدم آه و ناله ی بسیاری از ائمه ی جمعه در منظقه ی غرب مازندران بلند است و سبب آن حاشیه هایی است که با کمال تأسف بدون مجوز و بدون اینکه کنترلی بر آن صورت بگیرد انجام می شود. از جمله اینکه در انتهای سالن اینگونه کنسرت ها برق خاموش می شود در این صورت یک عده زن و مرد جوان در این فضا چه کارها و خیانت ها و هرزگی هایی را ممکن است انجام بدهند؟! شما به اصل مسأله ی کنسرت مجوز داده اید امام مجریان این کار به دنبال آن لذت طلبی های حرام هستند دست اندرکاران این مسأله نه تنها به دنبال این موضوع بلکه به دنبال سودهای کلانی هستند که در این زمینه به وجود می آیند. چگونه نیروی انتظامی در امری که زمینه ی نا امنی همه جانبه را در این کشور فراهم می کند حق ورود نداشته باشد؟! پس نیروی انتظامی به چه دردری در جامعه می خورد؟! این نهادی که باید امنیت کشور را در صحنه های مختلف فراهم کند و تا به حال نیز موفق بود. به فرض اینکه جلوی نیروی انتظامی را گرفته اید آیا جلوی مردم غیرتمند را نیز می توانید بگیرید؟ جلوی مردمی که غیرتمندانه نگاه می کنند و می بینند که ته مانده ی ارزش ها در این کشور به سمت غارت شدن پیش می رود. آیا شما می توانید مردم غیوری که شاهد این صحنه ها هستند را بگیرید؟ اگر جلوی نیروی انتظامی و هر نهاد دیگری را هم بگیرید اما این مردم غیرتمند هر جا که احساس کنند که ارزش های دینی و دیگر ارزش ها و امنیت نسل جوان و سلامت آنها در معرض خطر باشد یقین داشته باشید عکس العمل نشان خواهند داد.     من متأسف هستم که با وجود این جریان عده ای عناصر فرو افتاده در این شهرستان سر بلند کردند و گفتند که بله ما نیز باید دراین شهرستان کنسرت برپا کنیم! مگر این افراد از جنازه ی این افراد و مردم غیور رد شوید که این کار را انجام بدهید؟ قاطعانه می گویم که آنها درصدد هستند تا این سد را در این شهرستان بشکنند تا اگر افرادی دیگر سر بلند کردند و مطلبی گفتند آنها نیز بگویند که برو پی کارت ما در بابل این کار  را انجام داده ایم شما چه کاره هستید؟! یقین بدانید که مردم این شهرستان اجازه ی شکستن این سد را به شما نخواهند داد و با قاطعیت کامل می گویم که تمام نتایج این مسأله به گردن خود شما است که با شدیدترین وضعی با اولین جریان اینچنینی برخورد قاطع خواهند کرد(تکبیر نمازگزاران)

 

اتحاد آل سعود و آل یهود

خطیب جمعه بابل با اشاره به دیدار افسر اطلاعاتی آل سعود با اسرائیلی ها گفت: بعضی از افراد مطرح می کردند که سعودی ها آل سعود نیستند بلکه آل یهود هستند. امروز کاملا آل سعود و آل یهود به هم پیوستند. چه چیزی این دو بیچاره را به هم متصل کرد؟ این دو عنصر مخفیانه با هم مرتبط بودند. آقای انور عشقی که از افسران سعودی است به تل آویو آمد و مخفی هم نکرد و با روزنامه ی «ید یعود آهانورد» مصاحبه کرد و گفت که ما و اسرائیل دشمن مشترک داریم. معلوم است که دشمن مشترک آنها کیست. دشمن مشترک آنها اسلام و ایران و انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت است. ما باید با یکدیگری بپیوندیم تا بتوانیم در مقابل این جریان بایستیم. با کمال تأسف این جریان خبیث در جهان اسلام برای مقابله ی با مقاومت در صدد برآمد تا با کنار زدن علما بر مقاومت ضربه بزند. یکی دو سال است که می بینید آنها تا به حال نتوانستند در میادین جنگ بر مقاومت ضربه بزنند پس از راه دیگری وارد شدند و آن حذف علمای بزرگ شیعه است. این علمای گرانقدری که به مصابه امام این امت هستند. آنها خدمتگزاران جان بر کفی هستند که به وظیفه ی خود نسبت به مردم عمل کردند و پیشروان این ملت هستند. شخصیت های بزرگ و گرانقدری چون مرحوم آیت ا... نمر و همچنین آیت ا... زکزاکی و همچنین دیگر شخصیت ها که به شدت خط دشمن امروز این است که با این دسته از علما مقابله کند. اما به عکس همانگونه که در جریان مقاومت به ذلت و شکست کامل رسیدید و در سوریه و یمن نتوانستید غلطی بکنید و قدمی  از قدم بر نداشتید یقین بدانید که با حذف علمای شیعه نمی توانید جریان مقاومت را بخوابانید. در عین اینکه هربه ی شما خوب برملا شد و همه ی افراد نظر دادند که آل سعود در درون آل یهود است و این افراد دست های خود را به هم پیوند دادند تا بتوانند با جریان مقاومت مقابله کنند. راهکار مقابله ی با این جریان حرکت متقابلی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که جهان اسلام و جهان شیعه و علما و همه ی آنهایی که به جریان مقاومت معتقد هستند این است که باید انجام و وحدت متقابل را در مقابل این عناصر انجام بدهیم. یقین داریم که خدای متعال نصرت و عزت و عظمتش را بار دیگر نصیب اسلام و مسلمین خواهد نمود.

 

نوزدهم مرداد ماه سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

امام جمعه ی بابل با اشاره به فرا رسیدن نوزدهم مرداد ماه به عنوان سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: نوزدهم مرداد ماه سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که خدمات ارزشمندی را در این کشور و این شهرسیان انجام داد و در هماهنگی میان همه ی افراد و مناسبت های ارزشمندی که در این کشور داریم از جمله راهپیمایی های با شکوه ، مقدمات برگزاری آن همه با زحمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که از این نهاد و خدمتگزاران آن صمیمانه به خاطر عنایتی که به این شهرستان ورزیدند و مسأله یکپارچگی صوت را در این شهرستان که هزینه ی سنگینی نیز صرف آن شد تقدیر و تشکر می کنم.

 

 

 

 
* نام شما:
ایمیل شما:
وب سایت:
نظر شما :

نام خلیجی که در جنوب ایران قرار دارد چیست